Meta ili Google oglašavanje – koje je oglašavanje idealno za vas? 24.08.2023.

Uspješna digitalna marketinška strategija potpuno je nezamisliva bez budžeta za oglašavanje. Bez društvenih mreža u poslovanju ne možemo, ali kao i na Google tražilici, organski doseg je minimalan i mali broj ciljne publike će vidjeti objavu koju objavimo ili pronaći upravo našu web stranicu ako one nisu dodatno oglašavane. 
Kako bi optimizirali ulaganje u oglašavanje za vaš brend, donosimo nekoliko razlika između Google Adsa i Meta oglašavanja te kada je bolje koristiti koju vrstu oglašavanja. 

Razlike u oglašavanju: Meta vs. Google 
Iako je krajnji cilj oglašavanja u obje situacije doseći ciljanu publiku i ostvariti konverziju, tj. pregled sadržaja, prijavu na newsletter, download ili konačnu kupnju proizvoda ili usluge, postoje značajne razlike između ove dvije vrste oglašavanja.

1.       Ciljana publika 
Društvene mreže, kao što su Facebook i Instagram omogućavaju direktno ciljanje publike na osnovi demografskih podataka, ponašanja, interesa ili lokacije. Google oglašavanje omogućuje oglašivačima da se istaknu na temelju ključnih riječi koje korisnici pretražuju i pronađe korisnike koji su aktivno u potrazi za proizvodima ili uslugama. 

2.       Format oglasa 
Društvene mreže oglašivačima dozvoljavaju načine da budu kreativni i vizualno se istaknu. Za izradu oglasa na društvenim mrežama koristi se tekst, fotografije, videozapisi i poveznice. Osim toga, mogu se pojavljivati u više formata i privući veći broj zainteresiranih korisnika. Google oglasi prikazuju se kao display oglasi na portalima ili internetskim stranicama te kao tekstualni oglas u rezultatima Google pretraživanja. 

3.       Vrijeme oglasa 
Kako bi što veći broj pratitelja vidjelo oglase, društvene mreže omogućavaju oglašivačima aktiviranje oglasa u vrijeme kada su najaktivniji i optimiziranje rezultata tempiranjem, što uključuje i smanjenje cijene troškova oglasa. Google oglasi prikazuju se samo kada korisnici aktivno traže informacije ili određeni pojam.



Kada koristiti Google, a kada oglašavanje na društvenim mrežama? 
U oglašavanju, kao i u svakom drugom poslovanju, ključno je pratiti rezultate, testirati nove načine oglašavanja i optimizirati kampanje kako bi dobili zadovoljavajuć konačni rezultat i ostvarili ciljeve. Ali, kako odlučiti koja vrsta oglašavanja je najbolja za vaše poslovanje i gdje uložiti najveći budžet? 

1.       Kada koristiti Google Ads? 
Uz redovito praćenje rezultata i kvalitetnu web stranicu, Google oglašavanje možete pretvoriti u izuzetno isplativ kanal prodaje za gotovo svaku vrstu poslovanja. Ovisno o svrhi kampanje, možete koristiti Search ili Display oglase. Search oglasi prikazuju se kao promovirani sadržaj prilikom pretrage, a Display oglasi kao reklama na partnerskim web stranicama koje korisnici koriste. 
Svaka osoba koja koristi Google pretraživač traži informacije, rješenja za svoje upite, proizvode ili usluge koje bi mogla kupiti. Korisnici Google pretraživača imaju jasne namjere i znaju točno što traže. Ovako dodatno ističete svoje proizvode ili usluge i olakšavate potragu korisnicima. Google oglašavanje idealno je ako želite klijente privući na svoju web stranicu, posebno ako koristite web shop i online prodaju. Osim toga, idealno je ako želite pružiti uslugu na lokalnom području te postati vodeći odabir kada korisnici traže lokalne usluge ili proizvode. 

Neke od prednosti Google oglašavanja uključuju:
-          Doseg do ljudi koji koriste Google kao pretraživač ili posjećuju web stranice gdje se prikazuju oglasi
-          Detaljno ciljanje ključne publike uz upotrebu ključnih riječi 
-          Brojne opcije za optimizaciju kampanja i troškova
-          Mogućnost brže konverzije, kao što je situacija kada osoba pretražuje Google kako bi odmah kupila proizvod, klikne na vaš oglas i obavi kupnju 
-          Precizno ciljanje ljudi na temelju lokacije, uređaja, države, itd.
-          Mogućnost remarketinga – oglašavanje isključivo osobama koje su već posjetile vašu web stranicu

 

2.       Kada koristiti Meta oglašavanje? 
Stalnom promjenom algoritama postalo je gotovo nemoguće postići veliki broj organskih pregleda pratitelja, prikupiti pratitelje ili angažirati ih komentarima. Meta oglašavanje odličan je način kako podići svjesnost o brendu na zabavan i interaktivan način te dodatno educirati pratitelje. Za razliku od Google oglašavanja, oglasi se pratiteljima prikazuju spontano i dok provode vrijeme na društvenim mrežama te zbog mogućnosti korištenja zabavnog materijala kao što su videozapisi ili grafike privlači velik broj pregleda. 
Suprotno mišljenju da je korist društvenih mreža samo zabava, prisutnost brenda na društvenim mrežama olakšava kupcima interakciju, omogućuje brendu brzo i direktno prenošenje poruka ili obavijesti te čini brend pristupačnim. 

Neke od prednosti Meta oglašavanja uključuju: 
-          Mogućnost interaktivnih oglasa: korištenje teksta, slika i videozapisa
-          Ciljanje publike na temelju njihovih interesa i demografskih karakteristika
-          Retargeting  kao mogućnost oglašavanja osobama koje su već posjetile vaš web (kao i na Googleu)
-          Nekoliko vrsta ciljanih kampanja koje se mogu iskoristiti za prikupljanje novih pratitelja, stvaranje prodajnih prilika, leadova i sponzoriranje objava 

Zaključak?
Iako obje vrste oglašavanja imaju svoje prednosti, najvažnija je sinergija i konstantno ulaganje uz praćenje rezultata. Najboljim kampanjama su se pokazale one kombinirane, kada se ovisno o željenoj fazi brenda kombinira i Google oglašavanje i oglašavanje na društvenim mrežama. Tražite li savjet ili želite unaprijediti svoje oglašivačke kampanje, javite nam se!