5 načina kako iskoristiti umjetnu inteligenciju (AI) u marketingu 26.02.2024.

Lansiranje OpenAI-jeve generativne AI platforme ChatGPT u studenom 2022. potaknulo je bujicu komentara o korištenju umjetne inteligencije u poslovnom svijetu, pa tako i u marketingu. Hoće li zamijeniti ljude i smanjiti broj potrebnih radnih mjesta? Koja zanimanja može u potpunosti zamijeniti? 

Ipak, nakon što je prošlo više od godinu dana, vidljivo je da AI alati, kao što je ChatGPT, mogu biti od velike pomoći i skratiti vrijeme na poslove koji uzimaju i vrijeme i energiju, što omogućava zaposlenicima da se fokusiraju na važnije stvari. Iako se mislilo kako će mnogi copywriteri izgubiti posao,  AI alati ipak su više iskoristivi kao potpora i pomoć. Od prilagođenog stvaranja sadržaja do automatizacije zadataka i analize podataka, AI, čini se, ima beskonačne primjene kada je riječ o marketingu, a mi donosimo 5 praktičnih primjera u nastavku! 

5 praktičnih načina za korištenje AI u marketingu 


Primjeri korištenja AI-a u marketingu su mnogobrojni, budući da AI generatori sadržaja s vremenom napreduju i nude mnogobrojne mogućnosti. Zahvaljujući njihovu razvoju, danas postoje alati za sve segmente marketinga. Od inicijalnih stvaranja tekstova, AI alati koriste se za generiranje fotografija i videozapisa, stvaranje baze podataka, SEO optimizaciju, prenamjenu video i audio sadržaja te monitoring i kontrolu. Evo nekoliko primjera kako upotrijebiti AI alate, kao što je ChatGPT, u marketinške svrhe!

  •  Generiranje sadržaja: AI koji se koristi za generiranje sadržaja može uštedjeti vrijeme i novac marketinškim timovima i pomoći sa stvaranjem blogova, marketinških poruka, materijala za društvene mreže, newslettere, stvaranjem fotografija ili videozapisa prema potrebi, stvaranje audio sadržaja i voiceovera ili pretvaranje video i audio sadržaja u tekst. Bilo da ga koristite za gotov proizvod ili inspiraciju, značajno može uštediti vrijeme i potaknuti kreativnost. 
  • Marketinške strategije: AI može učinkovito pomoći u stvaranju nacrta za marketinšku strategiju. Jedna od namjena je da podijeli kupce prema različitim osobinama, interesima i ponašanjima, što dovodi do poboljšanog ciljanja i učinkovitijih marketinških kampanja koje rezultiraju jačim angažmanom kupaca i poboljšanom povratnom investicijom (ROI).
  • Chatbotovi za korisničku podršku: Sve više marketinških stručnjaka istražuje mogućnosti omogućavanja AI chatbotova kako bi poboljšali određene aspekte korisničke podrške. Jednom kada su obučeni, ovi botovi mogu imati interakciju s kupcima u svako doba, pomoći u brzom i učinkovitom rješavanju problema i povećati zadovoljstvo kupaca. Tako će korisnici dobiti odgovore na pitanja u svakom trenutku dana i noći i povećati zadovoljstvo jer neće trebati čekati na željene informacije. 
  • Optimizacija pretraživanja (SEO): Implementacija AI rješenja za poboljšanje optimizacije pretraživača (SEO) pomaže marketinškim stručnjacima povećati rangiranje stranica i razviti pouzdanije strategije te osigurati bolje rezultate.
  • Monitoring: AI alati koji se koriste za monitoring mogu uštedjeti sate rada na dubinskoj analizi i interpretaciji medijske prisutnosti te online ugleda brenda i konkurencije.


Sveprisutan utjecaj AI alata nije moguće zanemariti, ali je to odličan način kako možemo ubrzati određene procese u poslu i postati kreativniji. Iako mogu biti veoma korisni u stvaranju rješenja i drugačijih pogleda na problem, važno je pravilno koristiti njihove mogućnosti za zadovoljavajuće rezultate. Detaljne upute i specificirani zahtjevi prilikom stvaranja upita AI alatu svakako će rezultirati sadržajem koji ćete odmah moći iskoristiti!