Zašto je u doba krize bitno biti relevantan na društvenim mrežama? 10.04.2020.

Svijet se trenutno suočava s najvećim izazovom u modernoj povijesti, globalnom pandemijom koja nas je zatvorila u četiri zida, izolirala od drugih, a na gospodarstvo stavila pauzu. Sve je to utjecalo na promjenu naših svakodnevnih rutina i aktivnosti, potrošačkih navika i prioriteta. Vjerojatno najvidljivije obilježje krize jest to da se sve prebacilo ONLINE, a društvene mreže su postale jedino moguće mjesto socijalizacije s drugima, kako za ljude, tako i za mnoge tvrtke koji su zatvorili vrata svojih prodavaonica.

Sada kada je nesumnjivo promijenjen tok unaprijed određenih marketinških kampanja, agencije i brendovi suočavaju se s važnim pitanjima: trebaju li promijeniti svoje social media strategije, kako ostvariti prodaju i kako na najkvalitetniji način iskoristiti potencijal društvenih mreža tijekom krize?

Kako brendovi odgovore na krizu, 
utjecat će na njihove kupce u budućnosti


Prema istraživanju koje je proveo Kantar, potrošači očekuju od brendova da se ponašaju odgovorno, da pokažu suosjećanje i solidarnost te da brinu o zdravlju svojih zaposlenika i kupaca. Da, korištenje digitalnih kanala je doživjelo nevjerojatan skok i sada je lakše nego ikada prije da vaša poruka doprije do korisnika, no, ovo nije situacija koju biste trebali iskorištavati kroz plasiranje agresivnih prodajnih oglasa. Povezivanje s vašom zajednicom, pružanje podrške i stvaranje sadržaja koji će im zaista u ovom trenutku biti potreban, itekako će vam se dugoročno isplatiti. Ovo je trenutak da pokažete da vaš brend živi, da nije imun na zbivanja u zajednici i da zajedno s njom proživljava neizvjesne trenutke. 

Trebate li zaustaviti social media aktivnosti?


NE! Sada kada su SVI na društvenim mrežama, vi nikako ne smijete bježati. Razumljivo je da je svima otežano stvaranje sadržaja i da nemamo dostupne resurse koje smo imali, ali ove izvanredne okolnosti nas ne bi smjele spriječiti u objavljivanju sadržaja. Najvažnije je da se stavite u poziciju vaših korisnika i pitate se kako im moj brend može pomoći? To ne mora biti konkretno kroz proizvod koji nudite, već kroz edukativni, zabavni, inspirativni i korisni sadržaj koji možete povezati uz vaš brend.

Vaši korisnici provode vrijeme u izolaciji, iskušavaju se u novim hobijima, receptima, igrama za djecu, vježbaju bez opreme. Dajte im nove ideje, potaknite dragocjen user-generated content, pokrenite raspravu o važnim temama i budućnosti ili se povežite s influenserima, ukoliko sami ne možete proizvesti taj sadržaj. Korisnici traže bijeg od trenutne situacije, ali istovremeno ne žele da brendovi pokažu ravnodušnost prema trenutnoj situaciji. Upravo zbog toga je potrebno pratiti njihove reakcije i raspoloženje te pronaći balans u komunikaciji i sadržaju. Također, idealno je vrijeme da brendovi naprave nešto za što nisu mogli pronaći dovoljno vremena, poput odgovaranja na najčešće postavljena pitanja, bilo u pisanoj ili video formi. 

#OstaniDoma i spasi svijet u pidžami


Ljudi i brendovi su se opustili i pronašli učinkovite načine za što autentičnijim povezivanjem s drugima. Facebook i Instagram Live, Messenger i WhatsApp zabilježili su porast u korištenju za 50%, kao i video chat aplikacije poput Zoom-a i Houseparty-a. Instagram je čak požurio s uvođenjem „Co-Watching“ feature-a koji omogućava video chat u DM-u s maksimalno 6 osoba, ali osim razgovora, moguće je međusobno dijeljenje sadržaja koje smo spremili ili lajkali. Ako i netko nije imao instaliran Tik-tok na mobitelu, u izolaciji je sigurno popustio i okušao se u jednom od popularnih challenge-a. Mnogi su iskoristili prednost live komunikacije u organiziranju online događanja, pa su se tako koncerti ili pak treninzi preselili u dnevne boravke, a sve u cilju pružanja relevantnog i korisnog sadržaja kao jednog od vida solidarizacije s ostalima.

Što nakon #korontene?


Tvrtke koje su prije pandemije imale web shop, sada su u puno većoj prednosti od onih koje su morali zatvoriti vrata svojih fizičkih prodavaonica. Nakon povratka u normalu, očekuje se porast web shopova. Tvrtke neće dopustiti da ih ponovno nespremne iznenadi slična situacija, a oni koji do sada nisu kupovali online, vjerojatno će biti prisiljeni na to. Stoga, iskoristite ovo vrijeme za educiranje i smišljanje novih poslovnih pothvata.

Hoće li nam trebati „digital detox“ nakon par mjeseci u izolaciji? Vjerojatno hoće. Promijenit će se klima u društvu, provodit ćemo više vremena družeći se s prijateljima i obitelji, a manje ispred ekrana. Kakve to izazove nosi marketingašima? Kvalitetan sadržaj, kao i praćenje trendova bit će imperativ. Na format videa, koji je trenutno dominantan način izražavanja, korisnici će se vjerojatno naviknuti i očekivat će i dalje takav sadržaj, a na nama je da postanemo sve bolji u njemu. Dakako, i dalje će trebati pozorno pratiti s kojim se problemima korisnici susreću i kako im mi možemo pomoći.

I za kraj, bitno je naglasiti da će korisnici vrlo vjerojatno zapamtiti one koji su se pokušali okoristiti trenutnom situacijom, ali i one koji su reagirali društveno odgovornim aktivnostima, pokazali svoju solidarnost i nastojali pružiti pozitivu. Vi birate na čijoj ćete strani biti.