Kako ostvariti karijeru u digitalnom marketingu? 28.01.2022.


Jedno od važnijih pitanja koje si mlad čovjek željan karijere u digitalnom marketingu može postaviti je upravo ovo iz naslova. U današnjem svijetu često volimo slaviti uspjeh zanemarujući pritom koji su međukoraci nužni za postizanje cilja.
Iako je vrlo važno znati koji smo si cilj odrelili, još je važnije prihvaćanje procesa i uživanje u njemu, jer jednog dana kada se ostvari karijera i kad se zaposlite, tek onda počinje prava avantura … a do tada - sakupljajte exp. points.

1.Što želite?
Nije nužno potrebno znati što točno želite. Digitalni marketing je vrlo  širok pojam i u njemu postoji more poslova koji nastaju gotovo na dnevnoj razini. Poslovi kao performance manager, account manager, social media manager, digital analyst, content creator i copywriter mogu djelovati zbunjujuće i pomalo zastrašujuće, no osnovno ih možemo dijeliti na tri kategorije - analitičke, kreativne i service. Svaka od ovih kategorija ima svojih prednosti i vrlo često dolazi u suprisutnosti s druge dvije.   

Koja vam najbolje leži? To ćete znati onda kad za to dođe vrijeme i kad iskusite ono što vas najviše privlači. Ako volite crtati i pisati, usmjerite se ka kreativi i pokušajte se ostvariti u poslovima koji u sebi uključuju dizajnerske i/ili copywriterske djelatnosti, ako ste skloniji brojkama i analitici, okušajte se u digitalnom oglašavanju.

Za početak krenite. Ne gubite vrijeme.


2. Volontirajte!
Vaša prva promjena bit će upravo ta da ste možda učinili svoj najvažniji korak u karijeri. Odlučili ste dobrovoljno darovati svoje vrijeme. No, kome?
Pronađite onu ekipu koja vam najviše odgovara i učlanite se u njihovu udrugu. Vodećim članovima izjasnite svoju namjeru i pokažite što znate.
Složite ekipi facebook stranicu udruge, napravite im novi logo, osmislite objavu za medije ili pripremite plakat.
 
Osim što stječete iskustvo, razvijate svoje vještine i širite mrežu ljudi koje poznate. Jednog dana takvo iskustvo može biti jako korisno, a ujedno je tu je nastala i prva crtica u vašem životopisu.

3. Organizirajte se.
Na faksu postoje ljudi čiji interesi su slični vašima. Zajedno ste okupljeni oko istog cilja i stoga je sigurno da ćete naći još istomišljenika. Ako na faksu postoje studentske udruge - učlanite se, a ako ne postoje - osnujte jednu. Kroz takve inicijative dolazite do vrijednih projekata, naprednih ideja i novih saznanja.

Osim projekata i prilike za rad, stječete poznanstva. U ovoj industriji, taj segment je vrlo važan i stoga, izbacite sramžljivog sebe i minglajte po konferencijama.



4. Praksa sa faksa.
Ako ste na završnim godinama i imate nešto više slobodnog vremena ovo je dobar  trenutak za pronalazak studentskog posla u industriji.
           
Svakog dana agencije i IT tvrtke traže nove praktikante. Javite im se! Proučite što rade, čime se bave i pošaljite otvoreno pismo - jedno, dva, pa ako treba i pedest. Konačno, negdje ćete proći. Ako ne to, naletit ćete na neki oglas preko Facebooka (odnosno Meta) ili Google Ads.

Na intervjuu pokažite svoju strast i odlučnost. Uz malo sreće, naći ćete se u okruženju koje treba vašu pomoć.

5. Skupite dvije godine iskustva. Ali kako?
Ovaj trik ekipa u human resourceu koristi najčešće kako bi eliminirala one koji su totalni žutokljunci. Vi niste jedni od tih. Do sad već imate neko vrijeme utrošeno u učenje, projekte i razne druge poslove. Položili ste certifikate na LinkedIn-u, Google Akademiji, Udemyju ili nekom od relevatnih servisa za samostalno učenje. Takve stvari svakako spomenite na razgovoru jer, ako se radi o čestitoj firmi, ponekad stvarno čine raziliku.


6. Freelance poslići
Svakako je jako korisno potražiti sve one u vašoj bližoj okolini koja se bavi bilo kakvim vlastitim poslom. Ujna koja iznajmljuje apartmane bi mogla trebati nekoliko fotografija i postavljanje Facebook stranice. Kolega vašeg tate možda ima novu ideju oko prodaje tiskanih majica i tu bi vaš interes za oglašavanjem jako dobro došao.

Ako se jednom odlučite ići smijerom vlastitog biznisa, ovakvim iskustvom možete dobiti novac i preporuku za odlazak do drugog klijenta i novog posla.
Zato se ne stidite, idite prema onima s kojima mislite da je dobro raditi. Svako od poznanstava i iskustava vrlo je vrijedna i dragocjena.

Konačno i kada se raziđete, pokušajte ostati u dobrim odnosima s onima s kojima ste radili, iako vam u odnosu možda i nisu baš cvjetale ruže. Srušeni mostovi nisu od prevelike koristi.

7.Dokumentirajte svoj rad i budite prisutni
Što god da radili, uvijek imajte na umu da ćete to morati pokazati nekome nekada u budućnosti. Olakšajte si posao tako što ćete svoje najdraže uratke i najbolje rezultate upakirati u dobro osmišljenu prezentaciju sebe.

Jedna od zadaća marketinga je upravo i to - prodaja sadržaja, odnosno vas. Postavite rezultate na LinkedIn, objavite na Behanceu svoje digitalne radove, smislite vlastiti Pinterest pinboard; mnogo je načina kako se možete istaknuti.

Dajte si oduška i budite kreativni. Sve dobro što radite treba pokazati.


Zaključno

Koliko god prvi koraci bili zahtjevni, svi smo ih prošli. Kad se uhodate i izgradite uspješnu karijeru, na sve ovo gledat ćete samo s blagim osmjehom jer sada znate da ste sposobni za puno veće stvari. 

Opcije u digitalnom marketingu su šarolike i mnogo je prilika. Svakodnevno možete brusiti svoje vještine i usavršavati se jer ovdje posao nikad nije do kraja gotov.

Ostajte uporni i ustrajte u svom putu. Radite ono što najviše volite i u tom se specijalizirajte.